Történelem, história

Zseniális. Köszönet érte Chelsea-nek.

Moderátorok: nxszg, dehogyis, kovacstomi, rootnso

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2016. aug. 1. 18:32

Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 30. 14:04

Nem hallottam. Csak azt olvastam a minap kedvenc brit katonai repüléssel foglalkozó magazinomban, hogy brutál nagy megrendelést adott le Izrael precíziós fegyverekre, köztük légiharcrakétákra és bombákra szerelhető műholdas irányító készletre- F-35-ösökről ebben nem volt szó. Utóbbi esetben elég szerény megrendeléssel rendelkezik eddig Izrael, mivel vitában áll a gyártóval és az USA külügyminisztériumával. Izrael saját avionikával szerelné a gépeket, ehhez szeretné megkapni a repülőgép fegyverrendszerét vezérlő számjtógép teljes programjának forráskódját, amit az amerikaiak megtagadtak. Az eddig megrendelt kb 40 példány egy részénél már fordított eljárást alkalmaznak, vagyis ők adják át az általuk kifejlesztett fegyverzeti elektronika vezérlő szoftverének forráskódját a Lockheed Martin-nak (izraeli cégek amerikai leányvállalatain keresztül, hogy lopás esetén perrelhető legyen a Lockheed Martin), az amerikaiak pedig integrálják azt. Ez egyik félnek sem túl jó, Izrael nem tudja kihasználni a saját rendszerei képességeit sem, az LM pedig nem kérhet pénzt a rendszerintegrációért, ami dollármilliós költséget jelent neki.

Szóval Izreal gyorsítja fegyverkezését, de, hogy ez a környező országok ellen irányul e vagy esetleg messzebbre tekintenek, az majd elválik.

Ami érdekes, hogyan reagálnak a környező országok.
Egyiptom 24 db Rafale-t rendelt pár hónapja, válaszul az amerikai lépésre, amivel visszatartják a megrendelt F-16-osok utolsó szériájának leszállítását. Nemrég AASM-Hammer tjpusú rakétapóthajtású bombákat is rendeltek hozzá, ezeket egy esetleges konfliktusban a Sinai-ról is el lehetne indítani és mélyen, Izrael területén csapódhatnának be. Még újabb hír, hogy a jelenlegi egyiptomi vezetés felvette a kapcsolatot Oroszországgal fegyvervásárlás ügyben, többek között Mig-35-ösöket is rendelnének.

Libanon új gyártású francia helikoptereket és légcsavaros, könnyű támadógépeket kap szaúdi és emirátusokbéli bankok által finanszírozva. Amerikai engedéllyek.

Szaúd-Arábia soha nem költött még annyi pénzt fegyverkezésre, mint 2014-ben. És még csak most jön a 2015-ös Dubai fegyverexpo. Izrael már tavaly is tiltakozott az USA-ban, főleg az F-15-ösök felújítása miatt. A korszerűsítás új fegyverek integrálását is jelenti, emellett bevethetőek a brit segítséggel kapott Typhoon -ok is lassan. Rengeteg harci helikoptert kaptak az USA-ból és nemrég korszzerűsítették a szaúdi E-3A légtérellenőrző gépeket. Izrael minden egyes szaúdi fegyvervásárlásnál tiltakozik, egyelőre nem sok sikerrel.

Törökország licenszben gyártja az általa továbbfejlesztett A-129-es harci helikoptereket. Saját fejlesztésű kiképzőgéptípusuk és felderítődrónjuk van. F-16-osaikat is saját kivitelezésben morszerűsítették.

És akkor Irán. Oroszország már megkereste Iránt, az évekkel ezelőtt visszatartott légvédelmi rendszerek leszállításának ügyében. Anno ugy S-300-as rendszerekre kötöttek szerződést de nyugati és izraeli nyomásra az oroszok elálltak az ügylettől. A mostani megkeresés putyini fricska a nyugatnak. Én azt gondolom, csak azértis le fogják szállítani azokat a rakétákat Iránnak.
Nagyon kíváncsi vagyok, mire fogja költeni Irán az engedélyezett olajexportért kapott bevételeket.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. júl. 22. 7:11

Miki, az megvan, hogy az USA, hogy próbálja Izraellel lenyeletni az (Egyébként szerintem rossz) iráni megállapodás keserű piruláját?

6-700 millió dollárral megemelik Izrael támogatását, továbbra is részt vesznek az izraeli rakétaelhárító rendszerek fejlesztésében és kapnak egy rajnyit a még kísérleti stádiumban lévő F-35-ös gépek lopakodó változatából.

Vagyis jó szokás szerint megpróbálják pénzzel és fegyverrel megvenni Netanjahu hallgatását. (Nem mintha számítana, még ha a Kongresszus meg is fúrná a megállapodást, amire van esély, Obama már előre bejelentette, hogy elnöki vétóval fog élni a kongresszusi döntés ellen. Hiába no, építeni kell azt az életművet, ha már eddig igen gyér a külpolitikai teljesítménye.)

Egyébként az izraeli félelem alapja Ali Hamenei nagyajatollah szombati szavai, mely szerint a megállapodás sem változtat Irán fő céljain, Izrael és az USA megsemmisítésén.....

Mindenesetre a németek máris Izrael mellé álltak, Gabriel alkancellár Teheránban iráni és német üzletemberek előtt kijelentette, hogy aki jóban akar lenni Németországgal az nem vonhatja kétségbe Izrael létét.
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. júl. 14. 9:55

Szerintem a magyar lányok is gyönyörűek, de a lengyellel tényleg nem tudok vitatkozni. talán még a cseheket tenném hozzá. Na de ez itt elég off, sorry :oops:
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 14. 9:08

Richmond82 írta:
Lavra megvolt ? :)
A Kreshatik eléggé lezüllött lett miután a barbárok leamortizálták.
Kijev nagyon sokat dobott a régi áraiból. 2007-ben londoni árak voltak , most puccos helyen max balatonpart.
Tele jobbnál - jobb éttermekkel és szórakozóhelyekkel. A lányok is bőven jobbak , mint a mi hazai terméseink és nagyrészük jól beszél angolul vagy olaszul. Igaz most elég tré a szitu országszerte , de nagyon megéri megnézni Ukrajnát ! Kárpátalja, Lvov kiemelten ! Sajnos Krim már nem az övék , mert az is rettentően vonzó hely. Odessa az mocskos és a tenger is retek rossz. Amit még érdemes megnézni az Harkov. Messze van ,de vonattal 4 óra (Hyundai-ok napi 3-4 alkalommal közlekednek kb 20-25 euró 4 óra az utazás, vagy a vasútállomásról vannak mikrobuszok és azokkal 8-12euró 6 óra út.) Repülővel is lehet , az meg kb 50-55 perc és nem vészes áron repülnek.


Igen, jártam Lavraban. Mintha Szentendrét a Várhegyre költöztették volna. :-) A barlangtúrát ajánlom mindenkinek.
A nők tényleg jobbak, Lengyelország és Dánia mellett itt láttam a legtöbb jó csajt.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Richmond82 » 2015. júl. 13. 22:25

carreg cennen írta:Ha már utazás, pár hete jártam Kijevben. Ajánlom figyelmedben, bizonyos tekintetben igazi időutazás. Viszont a helyben előállított árúk/szolgáltatások árai fele, harmada a nálunk megszokottnak. Simán el lehet tölteni 4-5 napot a városban. Külön múzeum van Csernobilnak és a Nagy Honvédő Háborúnak.



Lavra megvolt ? :)
A Kreshatik eléggé lezüllött lett miután a barbárok leamortizálták.
Kijev nagyon sokat dobott a régi áraiból. 2007-ben londoni árak voltak , most puccos helyen max balatonpart.
Tele jobbnál - jobb éttermekkel és szórakozóhelyekkel. A lányok is bőven jobbak , mint a mi hazai terméseink és nagyrészük jól beszél angolul vagy olaszul. Igaz most elég tré a szitu országszerte , de nagyon megéri megnézni Ukrajnát ! Kárpátalja, Lvov kiemelten ! Sajnos Krim már nem az övék , mert az is rettentően vonzó hely. Odessa az mocskos és a tenger is retek rossz. Amit még érdemes megnézni az Harkov. Messze van ,de vonattal 4 óra (Hyundai-ok napi 3-4 alkalommal közlekednek kb 20-25 euró 4 óra az utazás, vagy a vasútállomásról vannak mikrobuszok és azokkal 8-12euró 6 óra út.) Repülővel is lehet , az meg kb 50-55 perc és nem vészes áron repülnek.
Richmond82
Fórumlakó
 
Hozzászólások: 1773
Csatlakozott: 2015. júl. 11. 11:20

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 13. 16:03

Egykori búvároktatóm szervez rendszeresen túrákat a Vörös-tengerre, de pár km-re nyugatabbra, Dahab-ra vagy Sharm el-Sheikre, mert jóval alacsonyabb az árszínvonal, mint Izraelben. A klíma gyak uaz. Jordániában most nem tudom, milyen a biztonsági helyzet, Petrába még el szeretnék menni vmikor.
Azt mondják, ha beindul a földközi-tengeri gázkitermelés, még jobban elszabadulnak a fogyasztói árak Izraelben. Már most is elég durva.
Visszstérve egy mondat erejéig a Googlemaps-re. Érdekes, mennyi zöld terület van Izraelben. Nem csak Jordániához vagy Szíriához, hanem Libanonhoz képest is. Még Eilat környékén is.

Ha már utazás, pár hete jártam Kijevben. Ajánlom figyelmedben, bizonyos tekintetben igazi időutazás. Viszont a helyben előállított árúk/szolgáltatások árai fele, harmada a nálunk megszokottnak. Simán el lehet tölteni 4-5 napot a városban. Külön múzeum van Csernobilnak és a Nagy Honvédő Háborúnak.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. júl. 13. 15:36

Kurv@ régen jártam ott, nagyon szép hely, nagyon pörgött akkoriban a turizmus Jordániával (ez még talán Rabin halála előtt volt, több mint 20 éve), ez azóta sem változott, a búvárok nagyon szeretik, mert jókat lehet merülni a Vörös-tengerbe. meg ugye Izrael egyetlen kikötője, amelyen keresztül a Csendes- és az indiai-óceánnal érintkezik, így a turizmus mellett a kereskedelem is pörög.

Szóval nem rossz hely, ha véletlen arrafele jársz érdemes megnézni.
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 13. 15:25

Bergkamp005 írta:Na igen, az a reptér nem Eilatban van, hanem egy attól 60km-re lévő katonai reptér, amit a 80-as évek közepe óta használhatnak polgári gépek is. Azért ezt használják, mert Eilat saját reptere csak kis repülőgépek leszállására alkalmas. Már épül Eilattól 18 km-re a Timna reptér (Amelyet Ilan Ramonról fognak elnevezni), amely már nagy utasszállítók fogadására is alkalmas lesz. A repteret gyors villamos köti majd össze Eilat belvárosával. Elvileg 2017-től üzemel majd.


Azt én is néztem, hogy Eilat saját reptere mennyire a belvárosban van. Milyen hely amúgy, jártál már ott? Elég közel van a jordán és az egyiptomi határ. Utóbbi mosst nem olyan jó.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. júl. 13. 14:55

Na igen, az a reptér nem Eilatban van, hanem egy attól 60km-re lévő katonai reptér, amit a 80-as évek közepe óta használhatnak polgári gépek is. Azért ezt használják, mert Eilat saját reptere csak kis repülőgépek leszállására alkalmas. Már épül Eilattól 18 km-re a Timna reptér (Amelyet Ilan Ramonról fognak elnevezni), amely már nagy utasszállítók fogadására is alkalmas lesz. A repteret gyors villamos köti majd össze Eilat belvárosával. Elvileg 2017-től üzemel majd.
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 13. 13:13

Nem ismerem a kerítésépítés részleteit de mintha a tiltakozás annak is szólt volna, hogy Izrael palesztin földön építkezik, nem pedig a sajátján (ENSZ határozat).
Magyarországon ez ugye nem állfent, itt nem szerb területre akarják megépíteni a kerítést. Bár az is igaz, hogy Izrael minduntalan vitatott erületekről beszél, nem pedig Palesztináról.

Más.
A minap jelentette be a Ryanair, hogy járatot indít Eilatba Bp-ről. Egy repüléssel foglalkozó fórumon egy utas panaszkodott, hogy miután megvette a jegyét, nézte meg, hogy hol is van a reptér. És kiderült, nem Eilatban, hanem onnan északra, 60Km-re a Negev-sivatagban. Google maps-en kerestem meg a helyszínt, és ha már ott voltam, kicsit kalandoztam segítségével a sivatagban. Eljutottam Dimona városáig és láttam az atomerőművet is. Ez meglepett, egész jó minőségű képek vannak róla. De csak műhold üzemmódban látszik, térkép üzemmódban nincs feltűntetve. Ami viszont érdekes, a várostól északra a hegyek között van egy terület, ami túl van exponálva, utólag kifényesítették a térképen. De nem csak a létesítményt, hanem a hozzá vezető utat is. Olvasgattam a témában a neten és azt láttam, hogy van egy törvény az USA-ban!!!, miszerint Izraelről nem lehet nyílvánosságra hozni olyan műholdas felvételeket, amelyeken 20m/pixelnél jobb felbontásúak. A streetview sem működik ezen a vidéken (lehet, h máshol sem). Vajon mi lehet az a létesítmény? Rakéta kilövő? Még az út is titkos.
Dimonától délre szintén műholdas üzemmódban megtalálható a ballisztikus rakétákat követő nagyhatótávolságú, amerikaiak által üzemeltetett radar. 400m magas ikertornyokkal, a világ legmagasabb ilyen funkciójú létesítményei. A nyílvános infók szerint 2400km hatótávolságú, vagyis simán ellát Irán fölé, a Föld görbülete miatt természetesen csak nagy magasságban.
A képen tisztán látszik még a létesítményt kiszolgáló ipari vágány is.
A Negev katonai repülőtereiről is egész jó képek vannak, kis scrollozással meg lehet találni a párhuzamos kifutókat (durván nagy létesítmények). Persze lehet, hogy a valóságban ezek nem is ott vannak, pár száz méterrel vagy pár km-el el lettek tolva, biztonsági okokból.
Mondjuk ennek ellentmond a kifényesített terület. Akkor azt is simán elfedték volna kamu hegyekkel.
Szóval érdekes.
Az 51-es körezet simán az USA-ban simán ki van maszkolva. Kínában nem tudom, mi a helyzet, még nem néztem.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. júl. 13. 7:19

Nem tudom, ennyire nem ismerem az izraeli igazságszolgáltatást. Nem vonom kétségbe az újságíró szavait, de azért az első intifáda óta az izraeliek oda szoktak arra figyelni, hogy az ismert embereket kíméljék. A palesztinok, főleg a Knesszet képviselők (akik persze élvezik a mandátum minden előnyét, miközben Izrael létét vonják kétségbe az izraeli parlamentben), ezt előszeretettel ki is használják. (Lásd most a svéd hajókat, bár érdekes ezt sikerült békésen megoldani, nem úgy mint a törökök esetében. Véletlen lenne? Aligha...) Ezzel együtt bizonyára előfordulnak túlkapások, ami sajnálatos és ki kellene vizsgálni.

Arra mindenesetre még emlékszem tanulmányaimból, hogy amikor elkezdték a biztonsági kerítést építeni (ironikus nem, ha Izrael védekezik a terrortámadások ellen akkor apartheid rendszer, ha az EU a bevándorlók ellen, akkor biztonsági rendszabályok.), akkor az izraeli legfelsőbb bíróság kötelezte a kormányt, hogy a nyomvonalat sok esetben változtassa meg (főként ott ahol palesztin földeket vágott ketté a nyomvonal.) A Sharon-kormány ennek eleget is tett, Jeruzsálem környékén például 90%-ban új nyomvonalat kapott a kerítés/fal. (a magyar sajtó előszeretettel hivatkozik falként rá, holott a nagyobb része nem fal, hanem kerítés.)

Egyébként, hogy elegáns-e a kerítés meg tisztességes-e arról lehet vitázni, de hogy hatásos-e arról nem lehet. Az akkori francia külügyminiszter azt nyilatkozta, hogy ő korábban élesen ellenezte a kerítés megépítését, de miután a megépített szakaszokon csaknem 90%-ban esett vissza a terrortámadások száma, nincsen joga kétségbe vonni a kerítés helyességét és szükségességét.
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 11. 22:28

Olvastam tegnap egy írást, Mohammed Omer-ről. Ő egy több amerikai és európai újságnak publikáló palesztin újságjró, aki számtalan újságírói kitüntetéssel rendelkezik. Washington Post, IPS és mostanában az Al-Jazeera, hogy csak az ismertebb munkaadóit említsem.
Az írás megemlíti, hogyan tartóztatták le kétszer az izraeli hatóságok ok és vád nélkül, majd verték össze úgy, hogy mindkétszer kórházba került. Első alkalommal 2008-ban szülöföldjéről, Gázából utazott a Nyugati-partra, amikor izraeli katonák igazoltatták, levetkőztették, majd puskatussal úgy összeverték, hogy kórházba került. Pár nappal korábban kapott kitüntetést munkájáért az USA-ban, talán ez volt az ok. Feljelentését elutasították.
Később,Londonból hazatérve a Ben Gurion reptéren tartóztatta le a Shin Bet belbiztonsági szolgálat. A forgatókönyv ugyanaz volt, végeredménye, két hét kórház. A feljelentését most is elutasították. Panaszára az volt a válasz, hogy ilyen az izraeli biztonsági szolgálatnál nem eshet meg. Elmondása szerint nyolcan ütlegelték, miközben meg volt bilincselve. Ő úgy gondolja, hogy így akarták emigrációra bírni.
Menyus, szerinted ez valós probléma? Hallani ezt-azt az izraeli igazságszolgáltatás visszásságairól de kevés a részletes beszámoló.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. júl. 11. 22:13

Olvastam egy érdekes írást az Őszirózsa műveletről. Ez az 1973-as Arab-Izraeli háború idején nyújtott "internacionalista segítségnyújtás" magyar részét takarja. Szovjet kérésre a nagyarányú szíriai gépveszteség pótlásában kellett segíteni a VSZ tagállamoknak. Magyarország mellett Csehszlovákia, Lengyelország és az NDK vett részt ebben, országonként 12 vadászgépre szólt a kérés. Szerencsére éppen leváltás előtt állt a Mig-21-F13-as flotta, mivel megkezdődött a modernebb 50 db Mig-21MF változat rendszeresítése. Természetesen az öreg gépekből adtunk át, de csak hibátlan állapotú, több száz óra üzemidő tartalékkal rendelkező vagy frissen nagyjavított példányokat. A kérés úgy szólt, hogy három héten belül mind a 12 gépnek meg kell érkeznie Szíriába, Aleppo városába. A repülőgépeket szétszerelve, polgári festésű (Aeroflot) An-12-esek vitték ki Szíriába, Jugoszláv légtéren és néha belgrádi tankolással. A magyar "önkéntes segítők" általában a három magyaroroszági vadászrepülő század berepülőpiótái és műszaki személyzete voltak. Állítólag fejenként 3000 Ft-ot kaptak azonnali kiutalással, hogy civil ruhát és egyéb kemping felszerelést vegyenek maguknak. A szétszerelt gépeket magyar szerelők rakták össze és magyar pilóták repülték be az átadás előtt. Amikor megjött a felkérés a legnagyobb proglémát az okozta, hogy nem volt ennyi szállító keret, amin a szétszerelt géptörzset betolták volna a teherszállító gépekbe. Még aznap éjszaka összeszedték a heggesztői képesítéssel rendelkező műszaki katonákat, helikopteren Tökölre vitték őket, hogy ott tanulmányozzák az eredeti szállítókeretet és másolják le 12 példányban. Készülve a szíriai állapotokra minden géphez keríteni kellett egy teljes szerszámkészletet, amivel kint össze lehetett szerelni a gépeket. Akkor ugyanis még nem tudták, hova kerülnek az egyes szállítmányok, lesz e lehetőség egy szerszámkészlettel több gépet szerelni. Minden szállítmányhoz rendeltek orvost és felcsert, utóbbi feladata az egész napos teafőzés volt, a kinti vízből ugyanis nem mertek inni mit ér az a katona, amelyik egész nap fosik alapon. Állítólag a teába jutott a "véletlenül" becsomagolt, 96%-os alkoholtartalmú jégtelenítő folyadékból is. Biztos, ami biztos alapon turbózták vele a védőitalt. Aleppo repterén a magyar csapat a csehszlovákokkal osztozott egy betonfödémes hangáron, így segíteni tudtak egymásnak. Mivel oroszul mindkét ország katonái beszéltek, jobban megértették egymást, mintha az arabot kellett volna használni. Ez különösen akkor jött jól, amikor daru nem lévén az 500kg-os szárnyakat kellett a helyükre emelni. 20 emberes művelet volt, ennyi katona tartotta a félszárnyat, mikozben a mérnökök csatlakoztatták az üzemanyag és elektromos vezetékeket. Az Aeroflot festésű gépeket rendszeresen elfogták az izraeli vadászok a Földközi-tenger felett, fegyvert használni azonban nem mertek, így minden gép épségben megérkezett. Mire az elsőket összeszeelték, életbe lépett a fegyverszünet, így a maradék nyolc összeszerelése már lassabb tempóban zajlott. Más egy esetleges izraeli csapástól sem kellett félni. A magyar különítmény katonái épségben hazatértek, kitüntetést kaptak, a repülőgépek további sorsa viszont ismeretlen. Izraeli jelentésekben megemlítik, hogy a tűzszünet utáni incidensekben megjelent a Mig-21-F13-as, lőttek is le belőle náhányat, de, hogy mely ország gépei estek áldozatul, azt már nem tudni, mivel a becsapódás mindig Szíriában történt. A csehek egyébként saját gyártmányú, S-106-osnak nevezett Mig-21-F13-asokat adtak, ezek némileg eltértek. Az NDK pedig modernebb, Mig-21M-eket adott.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. jún. 3. 13:58

Múltkor beszélgetünk a harci repülőgépek technikai problémáiról. Pár napja olvastam egy cikket az F-22-esről az AirForces Monthly c. szaklapban.
A típus 10 éve van szolgálatban de még mindig nem érte el tervezett képességeit. Folyamatos fejlesztésre lenne szüksége de már az üzembentartás is horribilis összegbe kerül. Nehéz szívvel biztosítanak forrást az illetékesek az újabb és újabb üzemeltetési problémák miatt. Most pl kiderült, hogy a törzs egyik főtartóját majdnem az összes gépen ki kell cserélni, mert az alapanyagot gyártó cég a gyártás tíz éve alatt tönkrement, az öntvényeket készítő Alcoa (ez azért elég jól csengő márkanév a fémmegmunkálásban) pedig másik beszállítót volt kénytelen keresni. Mint kiderült, nem elég körültekintően, ezért az ominózus sárkányelemeken anyaghibára visszavezethető repedések keletkeztek. A legnagyobb probléma, hogy ezek az elemek úgy lettek tervezve, hogy élettartamuk megegyezik a gépével, ezért nem oldható kötéssel rögzítették őket. Most ki kell furkálni a szegecseket, kicserélni a hibás elemeket, kezelni a furatokat, majd újra szegecselni. Több, mint száz repülőgépről van szó, így szépen repkednek majd a dollármilliárdok. Ugyanez a probléma merült fel pár éve a plexiburkolatnál is. Az eredeti gyártó felhagyott a tevékenységgel, az újnak pedig nem volt kellő tapasztalata e téren. 10 év után elkezdték cserélni azokat az alkatrészeket, amelyeket itt is legalább duplaennyi időre terveztek.
A kabinbelső kialakítása miatt nem alkalmazhatják a sisakba épített JHMCS displayt, ami minden, harci helyzetben szükséges adatot képes a pilóta szeme előtt megjeleníteni, így nem kell levennie tekintetét a célról vagy megosztani a figyelmét a műszerfal/HUd és az "élő kép" között. Ez a technológia minden, egy generációval régebbi gépen adoptálható, az F-22 kabinbelsejének kialakítása miatt a sisak helyzetérzékelői pontatnanok, vagyis az egész használhatatlan. Vagy új érzékelőket kell fejleszteni sok pénzért, vagy egy jóval egyszerűbb, kevesebbet tudó sisakot rendszeresítenek. Úgy néz ki, hogy az utóbbi workaround megoldás lesz a nyerő. Amíg ezt a problémát nem oldják meg, nem lesz integrálva az amerikai légierő újgenerációs infravörös-önirányítású légiharcrakétája sem. Vagyis ez fontos kérdés.
Nem megoldott az F-22 és a régebbi gépek közötti adatátvitel, pontosabban az F-22 veszi a többi gépek adását de válaszolni még nem tud nekik (hagyományos módon tud, csak úgy az ellenség előtt is felfedi magát).
Külső függesztményként csak póttartályt tud hordozni, hiába vannak bekábelezve a szárny alatti felfüggesztő pontok, szoftveres fejlesztés és repülési tesztek kellenek az innen történő fegyveralkalmazáshoz. Ehhez meg ugye sok-sok pénz.
A gép zabálja a hajtóműveket, a P&W folyamatosan nagyjavítja őket. Emiatt dupla annyi hajtóművet kellett rendelni, mint ahányat a meglévő gépekbe be lehet szerelni. Ilyet még az oroszok sem szoktak... Mentségére szóljon, hogy ez volt az első típus, amely alkalmazni tudta a "szupercirkáló" képességet. A mai napig nincs még egy olyan gép, amely utánégető nélkül tudná tartai a hangsebesség másfélszeresét.
Tízből négy gép állandóan a földön vesztegel alkatrészhiány vagy folyamatban lévő javítás miatt. Megint a pénz, ugye...
A radarsugarak egy részét elnyelő speciális festékréteget úgy javítják, mint egy szobafestő a falat, képlékeny állapotban felhordják, majd elsimítják, ami nagyon munkaerőigényes feladat. Ha lenne olyan változat, ami festékszóróval is felhordható lenne, sokkal gyorsabb lenne a lopakodóképesség fenntartását célzó karbantartás. Állítólag az F-35-ösnél ezt már megoldották.

A világ legdrágább és legfejlettebb vadászgépe 10 éve repül a légierő kötelékében de még egyszer sem vetették be eredeti szerepkörében. Kb. 100 alkalommal bombáztak vele Szíriában és Irakban de ehhez ugye drága jószág. Talán addig jó mindenkinek, amíg ez így is marad.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. jún. 3. 13:43

Épp ezért hoztam fel a Berni követet. Ugyan nem mozifilm, hanem tv film volt, de nagyon jó fogadtatása volt és nagyon jó nézettsége. És nem kellett más hozzá, mint egy jó forgatókönyv, egy lelkes rendező, meg 3-4 jó színész.
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. jún. 3. 13:29

Bergkamp005 írta:Én szívesen megnéznék egy filmet a Pozsonyi csatáról is, csak akkor az a film legyen jó és nézhető és ne Franco Nero legyen benne a magyar fővezér. :D

De most szerinted a Pozsonyi csatáról készült filmre hányan ülnének be egy moziba? Galllipoli még mindig aktuálisabb és közelebb van. Egy '56-os filmnek is több értelme lenne (Persze nem a Szabadság, szerelem stílusában...) mint a pozsonyinak.


A Pozsonyi csata nálam egy filkategóriát jelölt. Lehetne felőlem a Honfoglalás is, ismert történelmi tényeken alapulva és tényleg ne Franco Nero játszon benne. :-)

Másfelől, nem tudom, hányan ülnének be egy történelmi témájú magyar filmre. Ahogy valaki az általad belinkelt cikkben is nyilatkozta vki, tehetség kell hozzá, h valaki újszerűen nyúljon a témához.
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: Bergkamp005 » 2015. jún. 3. 13:19

Én szívesen megnéznék egy filmet a Pozsonyi csatáról is, csak akkor az a film legyen jó és nézhető és ne Franco Nero legyen benne a magyar fővezér. :D

De most szerinted a Pozsonyi csatáról készült filmre hányan ülnének be egy moziba? Galllipoli még mindig aktuálisabb és közelebb van. Egy '56-os filmnek is több értelme lenne (Persze nem a Szabadság, szerelem stílusában...) mint a pozsonyinak.
Bergkamp005
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 17276
Csatlakozott: 2009. márc. 2. 10:51

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. jún. 3. 12:38

Részlet a Magyar Nemzeti Filmalap honlapjáról:

"A Saul fia című filmet 321.6 millió forinttal támogatta a Magyar Nemzeti Filmalap. Nemes Jeles filmje a Laokoon Filmgroup gyártásában és a VisionTeam koprodukciójában készült a New York-i Claims Conference közreműködésével. A magyarországi forgalmazást a Mozinet végzi. A nemzetközi értékesítéssel a francia Films Distribution foglalkozik."
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Re: Történelem, história

HozzászólásSzerző: carreg cennen » 2015. jún. 3. 12:02

Az említett török film plakátja:

http://www2.cineworld.co.uk/whatson/son-mektup-turkish
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól sz@r, hogy meg is történik.
carreg cennen
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 13167
Csatlakozott: 2006. feb. 4. 23:00

Következő

Vissza: Ez vagyok én, ilyen őrült!

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég